BAP Proje Destekleri

acordeon
1
1. Proje Destek Türleri

BAP Proje desteği Boğaziçi Üniversitesi’nde çalışan tam zamanlı öğretim üyesi ve tam zamanlı doktoralı çalışanlara sağlanır.

BAP Komisyonu, Bilim İnsanı Portalı ve Proje Yaşam Döngüsü Uygulaması (Metnin devamında Bilim İnsanı Portalı olarak anılacaktır.) kullanılarak yapılacak olan yeni proje başvurularından “Standart (P kodlu)”,“Doktora (D kodlu)”,“Tamamlayıcı Destek (M kodlu)” ve “Start-Up (SUP kodlu)” türü yeni proje başvurularını belli çağrı dönemleri ve tarihleri ile sınırlandırmadan kabul eder.

“Standart (P kodlu)”, “Doktora (D kodlu)”,“Tamamlayıcı Destek (M kodlu)” ve “Start-Up (SUP kodlu)” türü proje başvuruları, Bilim İnsanı Portalı üzerinden “Bir proje yürütücüsünün üzerinde aynı anda biri tamamlayıcı destek (“M” kodlu) veya doktora (“D” kodlu) olmak üzere en fazla toplam iki projesi  olabilir” koşulunu sağlayacak şekilde tüm bir yıl boyunca herhangi bir zamanda yapılabilir. (Bkz. Tablo 1 ve Tablo 2). Bu koşul çerçevesinde, bir proje yürütücüsünün üzerinde iki farklı doktora öğrencisi ile iki farklı doktora (“D” kodlu) projesi olabileceği gibi, iki farklı dış destekli proje ile iki farklı tamamlayıcı destek (“M” kodlu) projesi olabilir.

 

Tablo 1: İkinci proje başvurularının türlerine göre sistemden iletilebilirlik durumları

1. Proje 2. Proje
Standart (P kodlu) ise D kodlu veya M kodlu olabilir.
Doktora (D kodlu) ise P kodlu veya D (1) kodlu veya M kodlu veya R kodlu veya S kodlu veya TUG kodlu veya SBA kodlu olabilir.
Tamamlayıcı Destek (M kodlu) ise P kodlu veya D kodlu veya M (2) kodlu veya R kodlu veya S kodlu veya TUG kodlu veya SBA kodlu olabilir.
Çok Disiplinli (R kodlu) ise D kodlu veya M kodlu olabilir.
Altyapı (S kodlu) ise D kodlu veya M kodlu olabilir.
İleri Teknoloji Uygulama ve Geliştirme Projesi (TUG kodlu) ise D kodlu veya M kodlu olabilir.
Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Stratejik Araştırma Projesi (SBA kodlu) ise D kodlu veya M kodlu olabilir.
Start-Up (SUP kodlu) ise D kodlu veya M kodlu olabilir.
  1. İki farklı doktora öğrencisi ile eş zamanlı olarak iki ayrı “D” kodlu proje almak mümkündür.
  2. İki farklı dış destekli proje ile eş zamanlı olarak iki ayrı “M” kodlu proje almak mümkündür.

 

Araştırmacı yetiştirmeye yönelik projeler olan Yaşam Bilimleri ve Teknolojileri Uygulama ve Araştırma Merkezi, Sosyal Politika Forumu (SPF) ve Teleiletişim ve Enformatik Alanlarında Araştırmacı ve Akademisyen Yetiştirme Merkezi Projesi (TAM) çerçevesinde tam zamanlı doktora sonrası araştırmacı olarak çalışanlar, “Standart (P kodlu)” proje başvurusu yapabilir. Ancak bu araştırmacılar eş zamanlı olarak başka bir BAP projesinde araştırmacı personel olarak çalışamazlar, proje ekibinde yer alabilirler. Doktora sonrası araştırmacı olarak çalışanlar Bilim İnsanı Portalına “BAP İdari Koordinatörlüğü” tarafından tanımlandıktan sonra giriş yapabilirler.

  1. Proje başvurularında, tam zamanlı bir Boğaziçi Üniversitesi öğretim üyesinin eş yürütücü olarak belirtilmesi gereklidir. (Bu proje sözkonusu öğretim üyesinin proje sayı kısıtı içinde değerlendirilmez.)
  2. Sadece “Standart (P kodlu)” proje başvurusunda bulunabilirler.
  3. Proje süresi 12 aydır.
  4. Devam eden araştırma projesinin sonuç raporu kabul edildikten sonra yeni proje başvuruları değerlendirmeye alınır.
  5. 2017 yılı proje bütçe tavanı yıllık KDV dahil 36.000 TL [yıllık KDV dahil minimum Standart (P kodlu) proje bütçe tavanı] olarak belirlenmiştir.
  6. Proje kapsamında araştırmacı personel çalıştırılmamaktadır.
  7. Proje kapsamında yılda bir kez bildiri sunmak koşuluyla bilimsel toplantılara (yurt içi ulusal toplantılar hariç) katılım desteği olarak seyahat ek bütçesi verilebilir. (BAP Komisyonu’nun 15.03.2017 tarih ve 2017-07 sayılı toplantısında aldığı karar doğrultusunda; “Bilimsel Toplantılara Katılım (Konferans) desteğine iliskin geçici düzenlemeleri” içeren 17.03.2017 tarihli duyuruya erişmek için tıklayınız.)
  8. Seyahat ek bütçesinden başka herhangi bir ek bütçe verilmemektedir. (BAP Komisyonu’nun 15.03.2017 tarih ve 2017-07 sayılı toplantısında aldığı karar doğrultusunda; “Bilimsel Toplantılara Katılım (Konferans) desteğine iliskin geçici düzenlemeleri” içeren 17.03.2017 tarihli duyuruya erişmek için tıklayınız.)
  9. Proje ödeneği ile satın alınmış olan dayanıklı taşınırların (alet-teçhizatın) kullanma önceliği proje yürütücüsüne ait olmakla birlikte, zimmet sorumluluğu proje eş yürütücüsünde olmalıdır.
acordeon
2
1.1. Standart Proje Desteği (“P” Kodlu Projeler)

Amaç, tüm tam zamanlı öğretim üyesi ve tam zamanlı doktoralı çalışanların araştırmalarına destek sağlamaktır. Daha önce çeşitli projeleri için destek almış olan tam zamanlı doktoralı çalışanlar ve öğretim üyelerinin, yeni proje başvuruları değerlendirilirken daha önceki proje ürünlerinin (makale, bildiri, tez vb.) ve diğer kaynaklardan sağlanan desteklerin nitelik ve nicelikleri göz önüne alınır.

 
acordeon
2
1.2. Doktora Proje Desteği (“D” Kodlu Projeler)

Doktora programı olan ana bilim dallarında doktora tezi ile ilgili araştırma projelerini; doktora programı bulunmayan ana bilim dallarında ise yüksek lisans tezi ile ilgili araştırma projelerini desteklemek üzere tasarlanmıştır.

Doktora öğrencileri için tez önerisinin kabul edilmiş olması, yüksek lisans öğrencileri için ise ders yükünü bitirmiş ve tez aşamasına geçmiş olması koşulu aranır. Proje başvurusu ile kabul edilmiş doktora tez önerisinin gönderilmesi gereklidir. Azami öğrencilik süresini doldurmuş doktora/yüksek lisans öğrencisi ile doktora projesi alınamaz. Tez önerisi kabul edilmiş bir öğrencinin çalışmalarıyla ilgili aynı anda birden fazla “D” kodlu proje verilemez. Eşzamanlı olmamak kaydıyla, doktora süresince bir doktora öğrencisi ile ikinci bir “D” kodlu proje alınabilir. “D” kodlu proje başvurusu sadece ilgili tez öğrencisinin tez danışmanı tarafından yapılabilir ve adı geçen öğrencinin tez çalışmasına bağlı olarak yürütülür. “Doktora (D kodlu)” kodlu projeler ile araştırmacılara ikinci bir projede yürütücü olma imkânı sağlandığı gibi; ilgili tez öğrencisine bilimsel toplantılara katılım desteği (BAP Komisyonu’nun 15.03.2017 tarih ve 2017-07 sayılı toplantısında aldığı karar doğrultusunda; “Bilimsel Toplantılara Katılım (Konferans) desteğine iliskin geçici düzenlemeleri” içeren 17.03.2017 tarihli duyuruya erişmek için tıklayınız.) ve ilgili doktora tez öğrencisine yurt dışı arazi/saha çalışması desteği imkânı sunulur. Dolayısıyla, bu projelerdeki araştırmalara ilgili tez öğrencisinin kapsamlı bir katkı sağlaması beklenir. BAP Komisyonu bu katkının projeye etkisini dönem ve sonuç raporlarında aşağıdaki ek bilgileri de göz önüne alarak inceler. Bu ek bilgilerin raporlarda bulunmaması durumunda yürütücüden talep edilir. BAP Komisyonu’na iletilen “D” kodlu projelerin dönem raporlarının değerlendirmeleri yapılırken dönem raporu tarihine kadar olan tez izleme raporlarının raporun ekinde verilmesi beklenir. BAP Komisyonu’na iletilen “D” kodlu projelerin sonuç raporlarının değerlendirmeleri yapılırken aşağıdaki bilgilerin ve eklerin raporda bulunması beklenir.

Tez tamamlanmış ise; proje sonuç raporu ekinde yer alması ve tezde, ilgili “D” kodlu projeye kod belirtilerek atıf bulunması;

Tez tamamlanmamış ise; sonuç raporunda; tezin hangi aşamada olduğu, ne zaman biteceği ve aynı öğrenci ile yeni bir “D” kodlu proje başvurusunda bulunup bulunulmayacağı hakkında bilgi verilmesi; projeye ilişkin olarak tezde yapılan araştırmaların bilimsel rapor diliyle yer alması;  tez izleme raporları ve/veya enstitü tutanaklarının raporun ekinde verilmesi; tez tamamlandıktan sonra tezin bittiğine dair BAP Komisyonu’na bilgi verilmesi beklenir.

acordeon
2
1.3. Tamamlayıcı Destek (“M” Kodlu Projeler)

Üniversite dışı kaynaklardan, araştırma projesi bazında proje yürütücüsü sıfatıyla kalıcı kaynak getiren öğretim üyelerine tamamlayıcı destek sağlanır. Dış kaynaktan hakemli değerlendirme süreci sonunda desteklenmesi kabul edilmiş projelerde, proje yürütücüsü dış kaynaklara sunduğu proje önerisi, önerinin kabul edildiğine dair belge, dış kaynak tarafından kabul edilen bütçenin detayı ve BAP proje önerisi ile BAP Komisyonu’na “Tamamlayıcı Destek (M kodlu)” talebinde bulunabilir. Başvurular dış kaynak gerçekleşir gerçekleşmez tüm bir yıl boyunca herhangi bir zamanda yapılabilir. M kodlu proje başvurusunda bulunmak için dış kaynak tarafından desteklenen projenin kapanmasına 12 aydan fazla bir sürenin kalmış olması gereklidir.  Eş zamanlı olarak iki “Tamamlayıcı Destek (M kodlu)” yürüyen olabilir. Aynı dış destekli proje ile iki farklı “Tamamlayıcı Destek (M kodlu)” proje başvurusunda bulunulamaz.

BAP Komisyonu’na iletilen “M” kodlu projelerin sonuç raporları hazırlanırken aşağıdaki hususlara dikkat edilmesi beklenir:

  1. Dış kaynak tarafından desteklenen ana projenin sonuç raporu BAP proje sonuç raporuna kopyalanmamalıdır;
  2. BAP Komisyonu’na sunulacak BAP projesi sonuç raporu,  dış kaynak tarafından desteklenen projenin sonuç raporunda yer alan bilimsel içerikten farklılığı net olarak ortaya koyacak ve BAP Komisyonu tarafından kabul edilen BAP projesinin destekleyici özelliklerini vurgulayacak şekilde hazırlanmalıdır;
  3. Dış kaynak tarafından desteklenen projenin bilimsel içeriğinin ne şekilde tamamlandığı açıklanmalı ve bulgular, iki çalışma arasındaki farkları da kapsayacak şekilde belirtilmeli ve değerlendirilmelidir.
acordeon
2
1.4. Çok Disiplinli Proje Desteği (“R” Kodlu Projeler)

Çok disiplinli yaklaşım gerektiren sorunlara odaklanmış, evrensel bilime katkı sağlayan ve/veya ülkemizin sorunlarına eğilen projeler “R” kodu ile desteklenir. Çok disiplinli projelerin ana amacı yeni alanlar açması ve kampüsteki araştırma ortamını zenginleştirecek işbirlikleri oluşturmasıdır. Proje ekibinde farklı disiplinlerden araştırmacıların olması proje başvurusunun çok disiplinli olması için yeterli değildir. Başvuru metninin çok disiplinli bakış açısıyla ve her disiplinin katkısını net bir şekilde ortaya koyacak şekilde yazılması gereklidir. Proje sonunda çok kapsamlı, ayrıntılı sonuç raporu sunulması ve yayın, bildiri vb. ürünler çıkması beklenir.

 
acordeon
2
1.5. Altyapı Proje Desteği (“S” Kodlu Projeler)

Altyapı projeleri kapsamında Üniversitemizin araştırmaya yönelik makine-teçhizat altyapısının güçlendirilmesi hedeflenmektedir. Böylece farklı konularda çalışan araştırmacıların uzun süreli olarak yararlanabileceği, ortak kullanıma açık, donanım ve teçhizatın alınması mümkün olmaktadır. Altyapı projeleri gerekli durumlarda yazılım içerebilir. Altyapı projelerinden beklenen makine-teçhizatın alınmış, kurulup kalibrasyonlarının yapılmış, ön testlerinin başarı ile tamamlanmış, araştırma için hazır durumda olmasıdır. Sonuç raporunda kalibrasyon ve ön test sonuçlarının verilmesi gereklidir. Yazılım alınması durumunda ise yazılımın çalışır durumda olması ve bunun sonuç raporunda verilmesi beklenir.

  1. Altyapı projeleri ek bütçeye ihtiyaç duyulmayacak şekilde hazırlanmalıdır. Proje kapsamında ek bütçe verilmemektedir.
  2. Proje toplam bütçesi proje başvurusunun değerlendirilmesi sırasında karara bağlanır.
  3. Altyapı projeleri kapsamında tüketim talepleri değerlendirme dışı bırakılmaktadır.
  4. Proje kapsamında araştırmacı personel çalıştırılmamaktadır.
  5. Proje 12 ayda tamamlanacak şekilde hazırlanmalı ve yalnızca ilk yıl için bütçe talep edilmelidir. 12 aylık proje süresinin yetmediği durumlarda BAP Komisyonu’na dönem raporu iletilerek ek süre talep edilebilir. Ek sürenin onaylanması durumunda ayrıca bütçe veya ek bütçe talep edilememektedir.
acordeon
2
1.6. Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Stratejik Araştırma Proje Desteği (“SBA” Kodlu Projeler)

Bu kapsamdaki projeler, toplum için yaşamsal önemi olan veya olması beklenen sorunlara ileriye dönük, yaratıcı çözüm politikaları üretilmesine katkı sağlayacak projelerdir. Bu projelerin sosyal ve beşeri bilimlerin herhangi bir alanında fark yaratması beklenir. Araştırma kapsamının geniş olması bir projenin “stratejik” sayılması için yeterli değildir. Araştırma bulgularının toplum, uygulayıcı makam ve kurumlarla paylaşılması proje hedefleri arasında olmalıdır. Proje sonunda çok kapsamlı, ayrıntılı sonuç raporu sunulması ve yayın, bildiri vb. ürünler çıkması beklenir.

 
acordeon
2
1.7. İleri Teknoloji Uygulama ve Geliştirme Proje Desteği (“TUG” Kodlu Projeler)

Bu kapsamdaki projeler, yeni bir ürün veya teknoloji geliştirilmesi, dünyada yeni gelişmekte olan bir teknolojinin ülkemizde uygulamasının gerçekleşmesi, dünyada gelişmesi ve uygulaması belli bir noktaya erişmiş, ancak ülkemizde herhangi bir şekilde üzerinde çalışılmamış veya çok az çalışılmış bir uygulamanın yürütülmesi hedeflerinden en az birini sağlaması gereken projelerdir. Prototip üretilmesi, patent/faydalı model başvurusu yapılması projenin hedefleri arasında olmalıdır. Proje sonunda çok kapsamlı ve ayrıntılı bir sonuç raporu sunulması ve yayın, bildiri gibi ürünler çıkması beklenir.

 
acordeon
2
1.8. Start-Up Proje Desteği (“SUP” Kodlu Projeler)

“Start-Up (SUP kodlu)” proje desteğinin amacı Üniversitemizde yardımcı doçent olarak fiilen göreve başlayan doktoralı genç öğretim üyelerinin akademik kariyerlerine başlayabilmeleri ve bölümlerinde/birimlerinde kendi araştırma altyapılarını/araştırma ortamlarını oluşturabilmeleri için başlangıç desteği (seed money) sağlamaktır.

01.01.2013 tarihinden sonra ataması yapılarak fiilen tam zamanlı olarak göreve başlayan yardımcı doçentlere, tam zamanlı olarak göreve başladıkları tarihten itibaren 1 yıl içinde başvurdukları takdirde “Start-Up (SUP kodlu)” proje desteği sağlanmaktadır.

Ayrıca 01.01.2015 tarihinden sonra yükseltilerek fiilen tam zamanlı olarak göreve başlayan yardımcı doçentlere de, tam zamanlı olarak göreve başladıkları tarihten itibaren 1 yıl içinde başvurdukları takdirde “Start-Up (SUP kodlu)” proje desteği sağlanmasına başlanmıştır.

“Start-Up (SUP kodlu)” projesi başvurusu, yürütücülerin atanarak veya yükseltilerek yardımcı doçent olması ve fiilen göreve başlamasından sonraki ilk proje başvurusu olmalıdır. İlk proje başvurusunun diğer proje türlerinden biri olması veya belirtilen süre içinde başvuru yapılmaması durumunda “Start-Up (SUP kodlu)” proje başvurusu hakkı kaybedilir; geriye dönük olarak hak talep edilemez.

  1. Proje süresi en az 12 ay ve en fazla 36 aydır.
  2. Ek süre ve ek bütçe verilmemektedir.
  3. Yayın basım desteği, “Start-Up (SUP Kodlu)” projelerde proje başvurusunda bütçelendirilir.
  4. Proje kapsamında gerekçelendirildiği takdirde araştırmacı personel çalıştırılabilecektir. Ancak araştırmacı personeller eş zamanlı olarak çalıştırılamaz.
  5. Ofis ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla talep edilecek makine teçhizat (Rektörlükten yazılı olarak talep edilmesi üzerine rektörlük tarafından ya da göreve başlanılan bölüm/birim tarafından ofis kiti olarak verilen bilgisayar, yazıcı vb.) ve tüketim (Göreve başlanılan bölüm/birim tarafından sağlanan kartuş/toner, kağıt vb.) talepleri değerlendirme dışında bırakılacaktır.
  6. Komisyonun revizyon kararlarına yürütücüler tarafından verilecek yanıtların; ilk revizyon için 3 ay, ikinci revizyon için ise 2 ay içinde Komisyona sunulması gereklidir; bu sürelerin aşılması durumunda ilgili proje başvuruları taslak olarak yürütücüye geri gönderilir.
  7. Yardımcı doçent olarak göreve başlayan doktoralı genç öğretim elemanlarına, atanıp fiilen göreve başladıkları tarihten itibaren 3 yıl süreyle, uluslararası bilimsel toplantılarda bildiri sunmak için yılda bir kez sağlanan BAP desteğine ek olarak, bildiri sunmak, dinleyici olmak, çalıştaya katılmak, ortak proje geliştirmek veya bilimsel temas kurmak üzere bir yurt dışı seyahat desteği daha sağlanır. Yılda toplam 2 kez sağlanan yurt dışı seyahat desteğine bildiri sunulmadan (dinleyici olmak, çalıştaya katılmak, ortak proje geliştirmek veya bilimsel temas kurmak) gidilecek olunması durumunda seyahat talebi yapılırken bu görevlendirmenin niteliği ve gerekliliğiyle ilgili BAP Komisyonu’na detaylı bir açıklama sunulması beklenir. Ortak proje geliştirmek veya bilimsel temas kurmak üzere yapılacak yurt dışı seyahat tarihleri  önceden planlanmalı ve seyahat talepleri vaktinde yapılmalıdır. İlgili takvim yılı içinde kullanılamayan seyahat imkanı kaybedilmiş sayılır. (BAP Komisyonu’nun 15.03.2017 tarih ve 2017-07 sayılı toplantısında aldığı karar doğrultusunda; “Bilimsel Toplantılara Katılım (Konferans) desteğine iliskin geçici düzenlemeleri” içeren 17.03.2017 tarihli duyuruya erişmek için tıklayınız.)
  8. “Start-Up (SUP kodlu)” proje desteği alanlar projeleri devam ederken “Doktora (D kodlu)” veya “Tamamlayıcı Destek (M kodlu)” proje desteklerine başvuruda bulunabilirler. Ancak “D” kodlu proje bütçesi yürütücünün ilk 3 proje yılından bağımsız olarak yıllık KDV dahil 36.000 TL tavanı [yıllık KDV dahil minimum Standart (P kodlu) proje bütçe tavanı] içinde değerlendirilir.
  9. “Start-Up (SUP kodlu)” projelerinin toplam bütçeleri başvurunun değerlendirilmesi aşamasında kesinleştirilir. Ancak 2. veya 3. yıl bütçeleri her 12 ayın sonunda verilmesi gereken dönem raporunu takiben yürütücü tarafından sistem üzerinden güncellenme yapılmadan iletildikten sonra projeye aktarılır. Proje yürütücüsü alım ve harcamalarını BAP Komisyonu tarafından başvuru aşamasında kesinleştirilen toplam bütçe çerçevesinde yapmalıdır. Alınacak malzeme/makine-teçhizat listesinde değişiklik talebi yapılması gerekiyorsa projenin 2. veya 3. yıl bütçesi onaylanıp sözleşme düzenlendikten sonra, BAP Komisyonu’na sistemden “Değişiklik Talebi” ile başvurulmalıdır. Onay alındıktan sonra alım işlemleri yapılmalıdır.
  10. “Start-Up (SUP kodlu)” proje kapatıldıktan sonra sunulan “Standart (P kodlu)” veya “Doktora (D kodlu)”  proje başvuruları yürütücünün ilk 3 proje yılından bağımsız olarak yıllık KDV dahil 36.000 TL tavanı [yıllık KDV dahil minimum Standart (P kodlu) proje bütçe tavanı] içinde değerlendirilir.
  11. Çok zorunlu olmadıkça projenin özünde, yürütücüsünde, ekibinde, takviminde, bütçesinde, bütçenin fasıllara dağılımında, çalıştırılacak personelin adı-soyadı bilgilerinde, personelin çalıştırılacağı sürede ve kullanılacak makine teçhizat/malzeme listesinde değişiklik yapılmamalıdır. Projede değişiklik yapılması gerektiğinde BAP Komisyonu’ndan onay alınmalıdır. Onay alınmadan herhangi bir değişiklik yapılmamalıdır.
  12. Proje başvuruları proje bazında, ayrılan toplam BAP bütçesi kapsamında ve Maliye Bakanlığı’nın serbest ödenekleri dahilinde değerlendirilecektir.
acordeon
1
2. Proje Destek Miktarları

“Standart (P kodlu)” ve “Doktora (D kodlu)” projeleri için yıllık proje bütçe destek tavanı BAP Komisyonu tarafından her yıl yeniden belirlenir. Proje yürütücüsünün ilk üç proje yılı kapsamında değerlendirilecek olan “P” ve/veya “D” kodlu proje başvurularının yıllık bütçe tavanları ayrıca belirlenir.

İlk üç proje yılı kapsamında yıllık destek tavanı 2017 yılı için KDV dahil 42.000 TL, sonraki proje yılları için ise yıllık KDV dahil 36.000 TL [yıllık KDV dahil minimum Standart (P kodlu) proje bütçe tavanı]  olarak saptanmıştır. “Standart (P kodlu)” projelerde proje talep listesi toplamının zorunlu hallerde yıllık proje bütçe tavanını aşması durumunda talep edilen bütçe proje bazında değerlendirilir.

“Start-Up (SUP kodlu)” projeleri için toplam proje bütçe tavanı KDV dahil 175.000 TL dir.

“Start-Up (SUP kodlu)” proje kapatıldıktan sonra sunulan “Standart (P kodlu)” veya “Doktora (D kodlu)” proje başvuruları yürütücünün ilk 3 proje yılından bağımsız olarak yıllık KDV dahil 36.000 TL tavanı [yıllık KDV dahil minimum Standart (P kodlu) proje bütçe tavanı] içinde değerlendirilir.

“Tamamlayıcı Destek (M kodlu)” projeleri için bütçe proje bazında ve gerçek girdiler göz önüne alınarak aşağıdaki oranlar ile 2 kademeli olarak belirlenir:

  • Yürüyen birinci M kodlu proje toplam bütçesi; dış kaynaklı proje sözleşmesinin toplam bütçesinden PTI, bilimsel toplantılara (konferans) katılım desteği, çalıştay, konferans vb. düzenleme, yürütücüye/öğretim üyesi araştırmacılara maaş, bölüm/dekanlık/rektörlük hisseleri vs. çıkarıldıktan sonra kalan kısmının %30’unu aşmamak kaydıyla ve yıllık KDV dahil 60.000 TL bütçe tavanı ile sınırlıdır; ancak dış kaynaklı proje sözleşmesinin yukarıda belirtilen kısımlar çıkarıldıktan sonra kalan toplam bütçesinin %30’unun Standart (P Kodlu) proje bütçe tavanından az olması durumunda yıllık KDV dahil 36.000 TL [yıllık KDV dahil minimum Standart (P kodlu) proje bütçe tavanı]  bütçe tavanı uygulanır.
  • Yürüyen ikinci M kodlu proje toplam bütçesi; dış kaynaklı proje sözleşmesinin toplam bütçesinden PTI, bilimsel toplantılara (konferans) katılım desteği, çalıştay, konferans vb. düzenleme, yürütücüye/öğretim üyesi araştırmacıya maaş, bölüm/dekanlık/rektörlük hisseleri vs. çıkarıldıktan sonra kalan kısmının %30’unu aşmamak kaydıyla ve yıllık KDV dahil 45.000 TL bütçe tavanı ile sınırlıdır; ancak dış kaynaklı proje sözleşmesinin yukarıda belirtilen kısımlar çıkarıldıktan sonra kalan toplam bütçesinin %30’unun Standart (P Kodlu) proje bütçe tavanından az olması durumunda yıllık KDV dahil 36.000 TL [yıllık KDV dahil minimum Standart (P kodlu) proje bütçe tavanı] bütçe tavanı uygulanır.

 

“Çok Disiplinli (R kodlu)”,“Altyapı (S kodlu)”,“Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Stratejik Araştırma (SBA kodlu)” ve “İleri Teknoloji Uygulama ve Geliştirme (TUG kodlu)” proje başvuruları, proje bazında ve ayrılan toplam BAP bütçe tavanı içinde değerlendirilir. (Bu projeler için 2017 yılı Temmuz ayında bilgilendirme yapılacaktır.)

Proje değerlendirme ve seçim sürecinde öncelik en üst düzeyde uluslararası bilimsel standartlara uygun, uzun erime odaklanan, Üniversite içinde ve dışında sinerji yaratacak projelere verilir. Yüksek bütçeli (36.000-42.000 TL den fazla bütçeli) projelerde %25 ek bütçe imkanı standart bir uygulama değildir. BAP Komisyonu yüksek bütçeli projelerin ek bütçe taleplerini proje bazında ve BAP bütçesi dahilinde değerlendirir.

Tablo 2: Proje türlerinin bütçe tavanları ve başvuru zamanları

Proje Türü

Yıllık Bütçe Tavanı TL

Toplam Bütçe Tavanı TL Başvuru Zamanı
Standart Proje (P kodlu) ve
Doktora Projesi (D kodlu)
(Yürütücünün ilk 3 proje yılı için)
42.000   Yıl Boyunca
Standart Proje (P kodlu) ve
Doktora Projesi (D kodlu) 
36.000   Yıl Boyunca

Start-Up Projesi (SUP kodlu)

  175.000 Yıl Boyunca
Çok Disiplinli Proje (R kodlu)

.

  2017 yılı Temmuz ayında bilgilendirme yapılacaktır.
Altyapı Projesi (S kodlu)

 

  2017 yılı Temmuz ayında bilgilendirme yapılacaktır.
Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Stratejik Araştırma Projesi (SBA kodlu)     2017 yılı Temmuz ayında bilgilendirme yapılacaktır.
İleri Teknoloji Uygulama ve Geliştirme Projesi (TUG kodlu)

 

  2017 yılı Temmuz ayında bilgilendirme yapılacaktır.

Tamamlayıcı Destek Projesi 

(M kodlu)
1. M kodlu proje

Toplam bütçe dış kaynaklı proje sözleşmesinin toplam bütçesinden PTI, bilimsel toplantılara (konferans) katılım desteği, çalıştay, konferans vb. düzenleme, yürütücüye/öğretim üyesi araştırmacılara maaş, bölüm/dekanlık/rektörlük hisseleri vs. çıkarıldıktan sonra kalan kısmının %30’unu aşmamak kaydıyla ve yıllık KDV dahil 60.000 TL bütçe tavanı ile sınırlıdır. Dış kaynaklı proje sözleşmesinin yukarıda belirtilen kısımlar çıkarıldıktan sonra kalan toplam bütçesinin %30’unun Standart (P Kodlu) proje bütçe tavanından az olması durumunda yıllık KDV dahil 36.000 TL [yıllık KDV dahil minimum Standart (P kodlu) proje bütçe tavanı] bütçe tavanı uygulanır.

  Dış kaynak gerçekleşir gerçekleşmez
tüm yıl boyunca

Tamamlayıcı Destek Projesi 

(M kodlu)
2. M kodlu proje

Toplam bütçe, dış kaynaklı proje sözleşmesinin toplam bütçesinden PTI, bilimsel toplantılara (konferans) katılım desteği, çalıştay, konferans vb. düzenleme,  yürütücüye/öğretim üyesi araştırmacıya maaş, bölüm/dekanlık/rektörlük hisseleri vs. çıkarıldıktan sonra kalan kısmının %30’unu aşmamak kaydıyla ve yıllık KDV dahil 45.000 TL bütçe tavanı ile sınırlıdır. Dış kaynaklı proje sözleşmesinin yukarıda belirtilen kısımlar çıkarıldıktan sonra kalan toplam bütçesinin %30’unun Standart (P Kodlu) proje bütçe tavanından az olması durumunda yıllık KDV dahil 36.000 TL [yıllık KDV dahil minimum Standart (P kodlu) proje bütçe tavanı] bütçe tavanı uygulanır.

  Dış kaynak gerçekleşir gerçekleşmez
tüm yıl boyunca
 

 

no_acordeon
1
3. BAP Komisyonuna Proje Başvuru Süreci
acordeon
2
3.1. Proje Çağrı Takvimi

“Standart (P kodlu)”,“Doktora (D kodlu)” ve “Start-Up (SUP kodlu)” türü yeni proje başvuruları belli çağrı dönemleri ve tarihleri ile sınırlandırılmadan tüm bir yıl boyunca herhangi bir zamanda yapılabilir. (Bkz. Tablo 2)

“Tamamlayıcı Destek (M kodlu)” proje başvuruları dış kaynak gerçekleşir gerçekleşmez tüm bir yıl boyunca herhangi bir zamanda yapılabilir. (Bkz. Tablo 2)

“Çok Disiplinli (R kodlu)”, “Altyapı (S kodlu)”, “Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Stratejik Araştırma (SBA kodlu)” ve “İleri Teknoloji Uygulama ve Geliştirme (TUG kodlu)” proje başvurularıyla ilgili olarak 2017 yılı Temmuz ayında bilgilendirme yapılacaktır. (Bkz. Tablo 2)

Yeni proje başvuruları, “Bir proje yürütücüsünün üzerinde aynı anda biri “Tamamlayıcı destek (M kodlu)” veya “Doktora (D kodlu)” olmak üzere en fazla toplam iki projesi olabilir” koşulunu sağlayacak şekilde “Bilim İnsanı Portalı” üzerinden yapılır. (Bkz. Tablo 1)

acordeon
2
3.2. Proje Başvurularının Hazırlanmasında Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

Proje başvuruları hazırlanırken aşağıda belirtilen noktalar dikkate alınmalıdır:

  1. Bir proje yürütücüsünün üzerinde aynı anda biri “Tamamlayıcı destek (M kodlu)” veya “Doktora (D kodlu)” olmak üzere en fazla toplam iki projesi olabilir. (Bkz.Tablo 1)
  2. Eşzamanlı olmamak kaydıyla, tez önerisi kabul edilmiş ve azami öğrencilik süresini aşmamış bir doktora öğrencisi ile ikinci bir “D” kodlu proje alınabilir.
  3. İki farklı doktora öğrencisi ile eş zamanlı olarak iki ayrı “D” kodlu proje almak mümkündür.
  4. Eş zamanlı olarak iki farklı dış destekli proje ile iki ayrı “M” kodlu proje almak mümkündür. “M” kodlu tamamlayıcı destek projesi alan yürütücüler “P”, “D”, “R”, “S”, “SBA”, “TUG”, “SUP” veya farklı bir dış destek almış “M” kodlu ikinci bir projenin yürütücüsü olabilirler.
  5. Yeni proje başvurusu adımları takip edilirken düzenlenmesi gereken proje metni Türkçe veya İngilizce olarak hazırlanabilir. Farklı proje türleri için farklı proje metinleri kullanılmalıdır.
  6. Araştırma projeleri en az 12 ay en fazla 36 ay süre ile desteklenir. Bir proje yılı proje sözleşmesinin imzalanmasını takiben başlar ve 12 (on iki) aydır. 2013 yılından itibaren proje süreleri sistemden 6’şar ay ara ile seçilebilmektedir. Süresi 18 ve 30 ay olarak belirlenmiş projelerin ikinci veya üçüncü yıl bütçe desteği seçilen süreye uygun olarak değerlendirilerek karara bağlanmaktadır.
  7. Süresi bir yılı aşan projelerde yürütücü her yılın (KDV dahil) detaylı bütçesini sunmalıdır. Ancak BAP Komisyonu sadece ilk yıl bütçe desteğini açar. İkinci veya üçüncü yıl bütçe desteği ise yürütücü tarafından sistem üzerinden iletilecek “Dönem Raporu” ve “Gelecek Yıl Bütçe” talepleriyle birlikte değerlendirilerek karara bağlanır.
  8. Gelecek yıl bütçesinin kullanıma açılması için Bilim İnsanı Portalından yapılacak talepler bütçenin ait olduğu proje yılı içinde komisyona sunulmalıdır. Ait olduğu proje yılı içinde açılması Bilim İnsanı Portalından talep edilmeyen bütçeler daha sonraki proje yıllarında geriye dönük olarak istenememektedir.
  9. Talep edilen bütçelere KDV dahil edilmelidir.
  10. Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü tarafından bilimsel araştırmalar için verilen analiz ve laboratuvar hizmetlerinin KDV Kanununun 1/3-g maddesine göre genel oranda (%18) KDV ye tabi tutulması gerektiğinden analizler için talep edilen meblağlara KDV eklenmesi gerekmektedir.
  11. Proje talep listesinin hazırlanması aşamasında yurt dışı alım yapılmasının gerekli ve kesin olduğu durumlarda mal bedellerinin o günkü döviz kuru üzerinden hesaplanan TL karşılıklarına gümrük vb. masraflar için belli oranlarda bütçenin de dahil edilmesi gerekir. İthalat bedeli 5.000 USD ve altı olan alımlarda %25 + 1000 USD/500 EURO; 5.000 USD - 50.000 USD aralığında olan alımlarda %35, 50.000 USD ın üzerinde olan alımlarda %30; gümrüksüz alımlarda ise (internetten indirilen yazılımlar vb.) %10 oranında bütçe, mal bedeline eklenerek proje başvurusu iletilmelidir.
  12. Proje başvurusunun hazırlanması aşamasında “Proje Talep Listesi” adımında bulunan “Yolluk Giderleri” kaleminden yalnız proje çalışmalarında gerekli yurt içi arazi çalışmaları için (ve zorunlu hallerde yurt dışı) ödenekler istenmeli, bilimsel toplantılara (konferans) katılmak için dış seyahat ödeneği dahil edilmemelidir
  13. “Yurt Dışı Arazi/Saha Çalışmaları” için bütçe başvuru esnasında talep edilmelidir; bu bütçe için yıllık proje destek tavanlarını aşmayacak şekilde 12.000 TL tavanı uygulanmaktadır.
  14. İki aydan uzun süreli yurt dışı saha çalışmalarında öncelikle Üniversite Yönetim Kurulu’ndan (ÜYK)  izin  alınmalıdır. İznin bir kopyasının BAP Komisyonu’na sunulması gerekir.
  15. Yurt içi/ Yurt dışı arazi-saha çalışması ve yurt içi/ yurt dışı uluslararası bilimsel toplantılara katılımlar (konferans) için 180 günden fazla gündelik verilmez. İlk 90 gün için tam gündelik, ikinci 90 gün için 2/3 oranında gündelik ödenir. Konaklama ücreti ise faturalandırılmak kaydıyla en fazla 10 güne kadar ve gündeliğin %50 fazlası olacak şekilde, ayrıca ödenir.
  16. Yalnızca “D” kodlu projeler kapsamında, arazi/saha çalışmasının içeriğinin doktora öğrencisinin proje çalışmalarıyla ilişkili olması şartıyla, doktora öğrencilerine yurt dışı arazi/saha çalışması için destek verilebilir. Doktora öğrencilerine, en fazla 1 ay süresince ve yılda 1 kez sağlanan bu destek için yol ve gündelik-konaklama masrafları, toplam 6.000 TL tavanını aşamaz ve 1 ay bölünerek birkaç defada kullanılamaz. Doktora öğrencilerine aynı yıl içerisinde hem bilimsel toplantılara katılmak için seyahat desteği hem de yurt dışı arazi/saha çalışması için destek verilmez.
  17. Yurt dışında fotokopi çekim masrafları ancak görevlendirme öncesinde avans alınması halinde mümkün olabilmektedir. Yurt dışında çektirilen fotokopiler için Boğaziçi Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri adına kesilmiş fatura alınmalı ve yurda dönüldükten sonra fatura teslim edilerek alınan avans kapatılmalıdır.
  18. Yurt içi saha çalışmalarında proje ekibinde yer alan lisansüstü öğrenciler, araştırma görevlileri ve diğer araştırmacıların, saha çalışmasının yapılacağı şehre uçak ile gitmek istemeleri durumunda, görevlendirme yazılarında “uçakla” ibaresinin bulunması şartıyla uçak bileti tavanı gidiş-dönüş 300 TL ile sınırlı olacak şekilde ödeme yapılır.
  19. Yaz okullarına katılım desteği ile yazılım veya alınan makine-teçhizat için ayrıca eğitim, danışmanlık ücretleri verilmemektedir.
  20. Proje destek tavanları dahilinde kalmak üzere, bir projede en fazla bir araştırmacı personel çalıştırılabilir. Bir projede (“R”-“SBA”-“TUG” projeleri hariç) aynı anda birden fazla araştırmacı personel çalıştırılamaz.
  21. Proje yürütücüsü, proje başvurusunda araştırmacı çalıştırmayı öngörmüş ise çalışacak personelin niteliği, adı-soyadı, çalışacağı süre, projeye sağlayacağı katkı, işinin tanımı, gerekçesi ve proje brüt maliyeti belirlenmiş olmalıdır. (Araştırmacı personel çalıştırma desteğine ilişkin esas ve usullerle ilgili detaylı bilgi “Proje Başvurusunun Hazırlanması ve BAP Komisyonu’na İletilmesi” bölümünde “Personel Çalıştırma Talep Kalemi” konusu açıklanırken verilmiştir.)
  22. Projelerin araştırmacı personel çalıştırma kalemi kapsamında doktora sonrası araştırmacılar ve Üniversitemiz lisansüstü öğrencileri çalıştırılmaktadır. Lisans öğrencileri çalıştırılamaz.
  23. Araştırmacı personeller projelerin normal süreleri içinde çalıştırılmakta olup araştırmacı personel hizmet sözleşmesi ile en az 3 aylık olarak düzenlenmektedir.
  24. Bir araştırmacı personel SGK’lı olarak projeler kapsamında en fazla 6 yıl çalıştırılabilir.
  25. Üniversitemizde kadrolu olmayan ve maaş karşılığı çalışmayan kişiler anketör olarak çalıştırılabilir.
  26. Projeler kapsamında projeksiyon cihazı, klima, internet bağlantısı alımları yapılmamaktadır.
  27. Projeler kapsamında, dergi vb. yayın alımları yapılmamakta ve posta giderleri (Bu tip harcamalar için anında ödeme yapılması gerektiği ve geri dönük olarak ödeme yapılamadığından) karşılanmamaktadır.
  28. Sosyal ve beşeri bilimler alanlarındaki projelerin araştırmaları çerçevesinde talep edilecek kitap alımları proje bazında değerlendirilir. Üniversite Kütüphanesi’nde bulunan kitaplar için destek sağlanmaz.
  29. Boğaziçi Üniversitesi matbaasında hızlı bir şekilde ve ücretsiz olarak poster basımı yapılabildiğinden bu destek için bütçe tahsis edilmemektedir.
  30. Kitap/kitap bölümü yazımıyla ilgili çalışmalarda bulunulacak ise proje başvurusunda projenin amaçlarından ya da ulaşılması hedeflenen sonuçlarından biri olarak öngörülmelidir.
  31. Üniversitemize lisanslanmış olan yazılımlar BAP Komisyonu tarafından desteklenmemektedir. Bu yazılımlara Bilgi İşlem Merkezi web sayfasından (“Hizmetler” menüsünden “Bilgisayar Desteği” alt menüsü tıklanarak) ve Kütüphane web sayfasından (“Elektronik Servisler” menüsünden “Veritabanları” alt menüsü tıklanarak) erişilebilir. Bu yazılımlar için ilgili birimlerden destek alınabilir.
  32. Fatura veya fatura yerine geçen belge düzenleme zorunluluğu bulunmayan kişilerden (Gerçek Kişi) alınacak hizmet alımlarında ödeme “Harcama Pusulası” ile yapılır. Bu ödemelerde %20 Gelir Vergisi kesintisi yapıldıktan sonra kalan tutar kişiye ödenir. Bütçe talebi yapılırken bu konuya dikkat edilmesi gerekir.
  33. İleri Teknoloji Uygulama ve Geliştirme Projeleri (TUG Kodlu) kapsamında “Uluslararası Patent Başvuru Desteği” talebinde bulunulacaksa, “Teknoloji Transfer Ofisi (TTO) Buluş Bildirim Formu, Araştırma Raporu, Ulusal Patent Belge Kabul Yazısı  ve İnceleme Raporu”nun BAP Komisyonu’na sunulması gereklidir.
  34. Araştırma projelerinde insanların denek olarak kullanılması halinde, deney verisi daha önce toplanmış olsa dahi Boğaziçi Üniversitesi İnsan Araştırmaları Etik Kurulu’nun onayı gerekmektedir. Araştırma projesi desteklenmek üzere BAP Komisyonu’na sunulduğunda; eşzamanlı olarak Boğaziçi Üniversitesi İnsan Araştırmaları Etik Kurulu’nun onayına, diğer konular için ise ilgili etik kuruluna (Dış İlişkiler Etik Kurulu, Çevre Etik Kurulu, Kurumsal Hayvan Deneyleri ve Bakımı Etik Kurulu) başvurulur. Proje başvurusu esnasında etik kurul onayı alınmamış ise etik kurula başvuru dilekçesi proje başvurusuna eklenmelidir. Projenin kabul edilmesi durumunda, etik kurul onayının ve etik kurula sunulan tüm belgelerin gönderilmesi gereklidir. Ancak bu belgeler geldikten sonra destekleme kararı kesinleşerek proje sözleşmesi imzalanır ve proje yürüyen statüsüne geçer.
  35. Bilim İnsanı Portalı’na iletilen yeni proje başvuruları; yeni başvuru, revizyon ve sözleşme bekleyen aşamalarında en fazla 1 yıl bekletilir. Bu sebeple, revizyon ve sözleşme bekleyen aşamalarında, 1 yıl sonunda gerekli işlemleri tamamlamayan proje yürütücülerinin başvuruları sistem üzerinden iptal edilir; yeni başvuru aşamasındaki projeler ise sistem üzerinden kendilerine taslak olarak geri gönderilir. Ancak SUP proje başvurularında, Komisyon revizyon kararlarına yürütücüler tarafından verilecek yanıtların, ilk revizyon için 3 ay, ikinci revizyon için ise 2 ay içinde Komisyona sunulmasını gereklidirbu sürelerin aşılması durumunda ilgili SUP proje başvuruları taslak olarak yürütücüye geri gönderilir.
  36. Yürüyen bir BAP projesi bulunan yürütücülerin, Üniversite Yönetim Kurulu kararı gerektiren uzun süreli görevlendirme (Sabbatical görevlendirmeleri gibi) ve/veya izin (askerlik, sağlık problemleriyle ilgili izinler, doğum izni vb.) almaları durumunda ıslak imza gerektiren mali süreçlerle ilgili işlemlerin aksamaması için projenin yürütücülüğünün ilgili tarihler arasında proje ekibindeki tam zamanlı doktoralı bir öğretim üyesi/doktoralı çalışana (postdoc hariç) devredilmesi gerekir. Ayrıca proje yürütücüsü izinli olduğu süre boyunca projesinin askıya alınması (dondurulması) için BAP Komisyonu’na değişiklik talebinde bulunabilir. BAP Komisyonu’ndan onay alınarak devir işleminin yapılmaması veya projenin askıya alınmaması (dondurulmaması) halinde projeyle ilgili mali süreçler durdurulur.
  37. Proje süresinin bitimini takiben 3 ay içinde dönem raporu iletilerek ek süre talep edilmediği takdirde, (3 aylık süre bittikten sonra) projeyle ilgili yeni talepler (ek süre, ek bütçe, fasıl aktarımı, seyahat desteği, değişiklik talepleri vb.) Komisyon tarafından değerlendirmeye alınmaz; proje bütçesinde kalan ödenek harcanamaz; Bilim İnsanı Portalı üzerinden proje ile ilgili herhangi bir işlem yapılamaz ve projenin sonuç raporunun iletilmesi beklenir.
  38. Resmi Gazete’de yayımlanan 2547 sayılı Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri hakkındaki yönetmeliğin 9. Maddesinin (2) bendinde  geçen “Araştırma Projeleri en çok 36 (otuz altı) ayda tamamlanır”, hükmü nedeniyle, süresi biten ve 3 aylık bekleme süresi  aşılan projelerin sonuç raporlarının sistem üzerinden BAP İdari Koordinatörlüğü’ne iletilmemesi durumunda projenin başlama tarihinden itibaren 40., 42. ve  44. aylarında “Bilim İnsanı Portalı” üzerinden uyarı yazıları gönderilir. Proje 46. ayında komisyon onayı ile resen kapatılır. Resen kapatılan projenin yürütücüsünün ilgili tutanak tarihinden itibaren 1 yıl süresince yeni proje başvuruları değerlendirmeye alınmaz.
  39. Süresi 36 ayı dolduran projelere ek süre verilmeyeceğinden yapılacak çalışmaların (arazi/saha çalışması, misafir araştırmacı ziyareti vb. gibi) projenin normal proje süresi içinde olacak şekilde planlanması gereklidir.
  40. BAP Projelerinden çıkan/çıkacak makale, kitap, tez gibi yazılı ürünlerde sağlanan maddi destek için proje kodu belirtilerek Boğaziçi Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri’ne (BÜ Bilimsel Araştırma Projeleri tarafından .... kodu ile veya by Boğaziçi University Research Fund Grant Number....)  atıfta bulunulması gerekir. Proje kodu belirtilerek atıf yapılmayan ürünler ilgili projenin ürünü olarak sayılmamaktadır. Yüksek lisans ve doktora tezlerinde de proje kodu belirtilerek atıf verilmesi konusuna azami dikkat gösterilmesi gerekir. BAP projelerine kod belirtilerek atıfta bulunulmuş tüm yazılı ürünler için bilim insanı portalı üzerinden ürün sunumu talebi yapılabilir. Verilmiş atıflar bir sonraki proje döneminde yeni proje başvurusunun değerlendirilmesi aşamasında yakından izlenir.
  41. 2009 Mali yılından itibaren projelere tahsis edilen ödenekler proje süresince kullanılabilecek olup, bu ödeneklerin proje takvimine uygun harcanması esastır. Proje ödenekleri ertesi yıla otomatik olarak devredilmektedir.
  42. Mücbir sebeplerden ötürü BAP Komisyonu’nca süre uzatımına onay verilen projelerin bütçeleri de uzatılan süre ile birlikte otomatik olarak ertesi yıla devredilebilecektir.
  43. Arkeolojik kazı, arazi ve benzeri saha çalışması gerektiren projelerde, araştırmanın yapılabilmesi için zorunlu olan yurt içi arazi ve benzeri saha çalışmalarında, özel araç ile yapılacak seyahatlerde her 100 kilometre için 7 litre kurşunsuz benzin bedeli karşılanır.
acordeon
1
4. BAP Projelerine Sağlanan Destek Türleri

Proje başvurusu; proje başvuru adımları menüsünde bulunan “Genel Bilgiler, Proje Özeti, Anahtar Sözcükler, Proje Ekibi, Proje Takvimi ve Proje Talep Listesi” alanlarının sistem üzerinden doldurularak; “Proje Metni”nin ise “Formlar/Forms” linki tıklandığında açılan pencereden ilgili proje türüne uygun Türkçe ya da İngilizce metnin bilgisayara yüklenerek düzenlenmesinin ardından “Göz At” butonu ile sisteme geri yüklenmesiyle oluşturulur.

Proje başvurularına sağlanan destekler "Proje Talep Listesi" ile BAP Komisyonu'na iletilir ve aşağıdaki "Bütçe Talep Kalemleri"nden oluşur:

acordeon
2
4.1. Makine Teçhizat Alımları Talep Kalemi

Bilgisayar, bilgisayar çevre birimleri (hard-disk, yazıcı, tarayıcı, fare, klavye), iş makinesi, manyetik karıştırıcı, vakum pompası, pH metre seti, görüntü algılama cihazı, termostatlar, motor pompası, ısıtma fırını, titreştirici, uzama ölçer, metal işleme makinesi, ses kayıt cihazı, video kamera, stepper motor, kuvartz küvet, optik okuyucu, piston pompası, otoklav gibi makine ve teçhizat alımları ve bakım onarım giderleri için bu bütçe kaleminden talep yapılır. Talep edilecek her makine teçhizat için ayrı bir menü açılarak (pop-up) talep listesine eklenir. 10.000 TL’nin üzerinde talep edilecek her bir alım için şartname ve proforma fatura açılır menüden (pop-up) sisteme yüklenmelidir.

acordeon
2
4.2. Yazılım Alımları Talep Kalemi

Yazılım ve lisans alımları için bu bütçe kaleminden talep yapılır. Üniversitemize lisanslanmış olan yazılımlar BAP Komisyonu tarafından desteklenmemektedir. Bu yazılımlara Bilgi İşlem Merkezi web sayfasından (“Hizmetler” menüsünden “Bilgisayar Desteği” alt menüsü tıklanarak) ve Kütüphane web sayfasından (“Elektronik Servisler” menüsünden “Veritabanları” alt menüsü tıklanarak) erişilebilir. Bu yazılımlar için ilgili birimlerden destek alınabilir.

 
acordeon
2
4.3. Tüketim Malları ve Malzeme Alımları Talep Kalemi

Kırtasiye, kağıt, kalem, CD, entegre devreler, toner, muhtelif laboratuvar malzemeleri, büro malzemeleri, akaryakıt ve yağ alımları, yem alımları, yiyecek ve içecek alımları, canlı hayvan alım ve bakımı gibi tamamen tüketime dayanan çeşitli mal veya malzeme alımı için bu bütçe kaleminden talep yapılır. Alınacak malzemelerin detaylı listesi (laboratuvar malzemeleri, kimyasal çeşitleri, diğer tüketim malzeme listeleri vb.) ve 10.000 TL’yi aşan sarf malzemeler için proforma faturaları tüketim malzemeleri açılır menü (pop-up) üzerinden “Göz At” butonu kullanılarak sisteme yüklenir.

Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü tarafından bilimsel araştırmalar için verilen analiz ve laboratuvar hizmetlerinin KDV Kanununun 1/3-g maddesine göre genel oranda (%18) KDV ye tabi tutulması gerektiğinden analizler için talep edilen meblağlara KDV eklenmesi gerekmektedir.

acordeon
2
4.4. Hizmet Alımları Talep Kalemi

Misafir araştırmacı ziyaret desteği, uluslararası patent başvuru desteği, bir araştırma kurumu tarafından yapılacak anket ve benzeri hizmetler, ilan, sigorta, anketör, navlun bedelleri, fotokopi giderleri, kira giderleri, analiz giderleri, yük taşıma giderleri, arkeolojik kazı giderleri için bu bütçe kaleminden talep yapılır. Hizmetin tanımı detaylı olarak açıklanmalıdır. Proje bütçesi kapsamında talep edilecek misafir araştırmacı ziyaret desteği için hizmet alımları açılır menüsünde (pop-up) bulunan “Misafir Araştırmacı Ziyaret Desteği Bilgi Formu” bilgisayara indirilip düzenlenerek yine açılır menü üzerinden “Göz At” butonu kullanılarak sisteme yüklenmelidir.

Fatura veya fatura yerine geçen belge düzenleme zorunluluğu bulunmayan kişilerden (Gerçek Kişi) alınacak hizmet alımlarında ödeme “Harcama Pusulası” ile yapılır. Bu ödemelerde %20 Gelir Vergisi kesintisi yapıldıktan sonra kalan tutar kişiye ödenir. Bütçe talebi yapılırken bu konuya dikkat edilmesi gerekir.

Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü tarafından bilimsel araştırmalar için verilen analiz ve laboratuvar hizmetlerinin KDV Kanununun 1/3-g maddesine göre genel oranda (%18) KDV ye tabi tutulması gerektiğinden analizler için talep edilen meblağlara KDV eklenmesi gerekmektedir.

acordeon
2
4.5. Yolluk Giderleri Talep Kalemi

Yalnızca proje çalışmalarında gerekli yurt içi arazi çalışmaları için (ve zorunlu hallerde yurt dışı) bu bütçe kaleminden talep yapılır. Arazi/saha çalışmaları proje başvurusunda öngörülmelidir. Yurt içinde ve yurt dışında arazi/saha çalışması yapılabilmesi için proje başvurularında yolluk giderleri bütçe kaleminden gerekçeler belirtilerek talep yapılmalıdır.

Yurt içi/yurt dışı arazi/saha çalışması ile yurt içi/ yurt dışı uluslararası bilimsel toplantılara katılımlar (konferans) için 180 günden fazla gündelik verilmez. İlk 90 gün için tam gündelik, ikinci 90 gün için de 2/3 oranında gündelik ödenir. Konaklama ücreti ise faturalandırmak kaydıyla en fazla 10 güne kadar ve gündeliğin %50 fazlası kadar, ayrıca ödenir.

İki aydan uzun sürecek saha çalışmalarında Üniversite Yönetim Kurulu’ndan izin alınması ve iznin bir kopyasının BAP Komisyonu’na sunulması gerekir. Yapılacak talepte yurt dışında kalınacak süre, talep edilen gündelik-konaklama miktarı, ulaşım miktarı, katılacak kişi ya da kişilerin adları, nitelikleri, saha çalışmasının gerekçesi ve projeye yapacağı katkı hakkında açıklayıcı bilgi verilmelidir. “Yurt Dışı Arazi/Saha Çalışmaları”nda başvuru esnasında yıllık proje destek tavanlarını aşmayacak şekilde 12.000 TL tavanı uygulanmaktadır.

Yurt dışında fotokopi çekim masrafları ancak görevlendirme öncesinde avans alınması halinde mümkün olabilmektedir. Yurt dışında çektirilen fotokopiler için Boğaziçi Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri adına kesilmiş fatura alınmalı ve yurda dönüldükten sonra fatura teslim edilerek alınan avans kapatılmalıdır.

Yalnızca “D” kodlu projeler kapsamında, arazi/saha çalışmasının içeriğinin doktora öğrencisinin proje çalışmalarıyla ilişkili olması şartıyla, doktora öğrencilerine yurt dışı arazi/saha çalışması için destek verilebilir. Doktora öğrencilerine, en fazla 1 ay süresince ve yılda 1 kez sağlanan bu destek için yol ve gündelik-konaklama masrafları, toplam 6.000 TL tavanını aşamaz ve 1 ay bölünerek birkaç defada kullanılamaz. Doktora öğrencilerine aynı yıl içerisinde hem bilimsel toplantılara katılmak için seyahat desteği hem de yurt dışı arazi/saha çalışması için destek verilmez.

Yurt içi saha çalışmalarında proje ekibinde yer alan lisansüstü öğrenciler, araştırma görevlileri ve diğer araştırmacıların, saha çalışmasının yapılacağı şehre uçak ile gitmek istemeleri durumunda, görevlendirme yazılarında “uçakla” ibaresinin bulunması şartıyla uçak bileti tavanı gidiş-dönüş 300 TL ile sınırlı olacak şekilde ödeme yapılır.

İstanbul il sınırları içinde yapılması planlanan arazi çalışmaları için gündelik ve yol giderleri ödenmez.

Yaz okullarına katılım desteği verilmemektedir. Bilimsel toplantılara katılmak için yurt içi/ yurt dışı seyahat ödeneği dahil edilmemelidir. Bilimsel toplantılara katılım desteği, proje kabul edildikten ve yurt dışı seyahat belli olduktan sonra ulaşım, gündelik ve konaklama masrafları ile kayıt ücreti ek bütçe olarak verilmektedir.

acordeon
2
4.6. Personel Çalıştırma Talep Kalemi

2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’na 25/6/2009 tarihli ve 5917 sayılı Kanunun 21 inci maddesiyle eklenen EK 28 inci madde hükmüne dayanılarak hazırlanan “Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik” in (26.11.2016 tarih ve 29900 Sayılı Resmi Gazete) Personel Çalıştırılmasıyla ilgili 13. Madde’sinin (3)’ üncü bendinde “Onaylanan proje planlarında personel çalıştırılması öngörülmediği sürece, bilimsel araştırma projelerinde özel hesaptan personel çalıştırılamaz, bu amaçla herhangi bir ödeme yapılamaz. Yılı yatırım programında yer alan rektörlük bilimsel araştırmaları isimli projeler için ilgili üniversitelerin komisyonlarınca, yılı yatırım programının teknolojik araştırma sektöründe yer alan diğer tüm projeleri için ise Kalkınma Bakanlığı’nca yapılacak değerlendirme sonucuna göre başkaca herhangi bir kurumdan izin veya vize alınmaksızın ve Maliye Bakanlığı ile Devlet Personel Başkanlığı tarafından belirlenen ücret tavanlarını aşmayacak şekilde projelerde sözleşmeli personel çalıştırılabilir. İlgili mevzuatı gereğince yapılması gereken zorunlu ödemeler, toplam proje maliyeti içinde kalmak kaydıyla ödenebilir,” hükmü uyarınca BAP Projelerinde personel çalıştırılmaktadır. Bu amaçla ayrılacak ödenek BAP Mali yılı toplam genel bütçesinin %20 sini geçmeyecek şekilde her yıl Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu’nca değerlendirilir.

Proje yürütücüleri “Araştırmacı Personel Çalıştırma” kapsamında çalışacak olan doktora sonrası araştırmacıların ve Üniversitemiz lisansüstü öğrencilerinin aylık brüt maaşlarını, 2017 yılında en az brüt 2.200 TL/Ay ile en çok brüt 3.000 TL/Ay arasında olacak ve proje bütçe tavanları dahilinde kalacak şekilde belirlemek zorundadır.

Personel ücretlerinin projeye aylık maliyetleri brüt olarak planlanır ve ortalama %31,5 yasal kesintilerden sonra net ödeme yapılır.

Örnek: Projeye aylık brüt maliyeti 2.200 TL planlanan personel için, %31,5 ortalama yasal kesintilerden sonra tahmini ele geçen net ücret 1.507,40 TL olacaktır.

Araştırmacıya ödenecek aylık brüt ücret “Asgari Ücret Tespit Komisyonu” tarafından belirlenen brüt asgari ücretin altında olamaz (“Asgari Ücret” kanunen ödenmesi zorunlu olan “En Az” ücrettir.); Maliye Bakanlığı ve Devlet Personel Başkanlığı tarafından belirlenen ücret tavanlarını aşamaz. Bu sebeple BAP Komisyonu projede çalışacak araştırmacının niteliğine göre her yıl ilgili kanunlar çerçevesinde tavanları belirler.

 

  1. Araştırmacı personel için yapılacak ödemeler toplam BAP proje tavanlarını geçemez ve bu amaçla ek ödenek/fasıl aktarımı talep edilemez.
  2. Proje yürütücüsünün, proje başvurusunda araştırmacı çalıştırmayı öngörmüş olması, personelin niteliği, adı-soyadı, çalışacağı süre ve projeye brüt maliyetini belirlemiş olması gerekir.
  3. Çalıştırılmak istenen araştırmacının projeye sağlayacağı katkı, işinin tanımı, niteliği ve gerekçesi proje başvurusunda ayrıntılı olarak açıklanmalıdır.
  4. Projede çalışacak araştırmacının, halihazırda herhangi bir kurum veya kuruluşta ücret karşılığı çalışmıyor olması gerekir.
  5. Üniversitemiz lisansüstü öğrencileri ve doktora sonrası araştırmacılar projelerde araştırmacı personel olarak çalıştırılabilir. Lisans öğrencileri araştırmacı personel olarak çalıştırılamaz.
  6. Yeni proje başvurularında ve araştırmacı personel değişikliklerinde çalıştırılmak istenen doktora sonrası araştırmacının özgeçmişinin de gönderilmesi gereklidir.
  7. Yeni proje başvurularında araştırmacı personel çalıştırma izni ve bütçeleri birinci proje yılı içinde değerlendirilir ve onaylanır.
  8. Bir proje yılı proje sözleşmesinin imzalanmasını takiben başlar ve 12 (oniki) aydır.
  9. Bir yıldan uzun süreli projelerin ikinci ve üçüncü yıl araştırmacı personel çalıştırma talepleri o yıllara ait bütçe talebi içinde yenilenerek değerlendirilir ve onaylanır.
  10. Yürüyen projelere sonradan personel çalıştırma izni verilmez.
  11. Bir projede (R-SBA-TUG kodlu projeler hariç) aynı anda birden fazla araştırmacı personel çalıştırılamaz.
  12. Bir projede en kısa araştırmacı personel sözleşme süresi 3 aydır. Araştırmacı personel çalışma izni normal proje süresi dahilinde ve en az 3 aylık hizmet sözleşmesi süresince verilebilmektedir.
  13. Bir araştırmacı personel projeler kapsamında SGK’lı olarak en fazla 6 yıl çalıştırılabilecektir.
  14. Projelerde çalışan araştırmacı personele gelir vergisi indirimi ve damga vergisi muafiyeti uygulanır.
  15. Projede çalışacak araştırmacı personelin hizmet sözleşmesinin yenilenmesi veya bir sonraki proje yılında da aynı projede çalışabilmesi için yürütücünün proje başvurusunda araştırmacı personel çalıştıracağını öngörmüş olması, bilim insanı portalından dönem raporu ile birlikte eş zamanlı olarak gelecek yıl bütçe talebini iletmesi, bu talebin BAP Komisyonu’nca değerlendirilip onaylanması ve (bütçe imkânları dahilinde) ödenek tahsis edilmiş olması gerekmektedir. İşlemlerin ve ödemelerin zamanında ve doğru olarak yürütülebilmesi için bildirimleri zamanında yapma yasal sorumluluğu proje yürütücüsüne aittir.
  16. “D” kodlu projelerde araştırmacı personel olarak yalnızca (“Proje Destek Türleri” bölümünde “Doktora Proje Desteği (“D” Kodlu Projeler)” konusu açıklanırken detaylı bilgi verilmiştir.) D kodlu proje ile ilgili doktora öğrencisi veya ilgili yüksek lisans öğrencisi desteklenmektedir. Proje başlangıcından itibaren ilk 6 ay içinde, tez önerisi kabul edilmiş başka bir doktora öğrencisinin ya da ders yükünü bitirmiş başka bir yüksek lisans öğrencisinin projeyi devralması durumunda, araştırmacı personel değişikliği bir kereye mahsus olmak üzere yapılabilir. Bu şartların uygun olmaması durumunda araştırmacı personel için ayrılan bütçe başka bir amaç için kullanılamamakta olup BAP’a iade edilmelidir.
  17. Yabancı uyruklu araştırmacılar personel çalıştırma kalemi kapsamında çalıştırılamaz.
  18. Çalıştırılacak araştırmacı personel Türkiye sınırları içinde ikamet etmelidir.
  19. 1 Ocak – 14 Ocak tarihleri arasında SGK işe giriş işlemi yapılmamaktadır.
  20. Projenin tamamının veya bölümlerinin zamanından önce tamamlanması durumunda hizmet sözleşmesi proje yürütücüsü tarafından tek taraflı feshedilebilir.
  21. Yürütücülerin talebi üzerine, projelerin BAP Komisyonu kararıyla askıya alınması (dondurulması) halinde projelerde çalışan araştırmacı personelin hizmet sözleşmesi de buna bağlı olarak sonlanmış sayılır.
  22. Boğaziçi Üniversitesi olarak, tüm SGK’lı çalışanlarının toplam primlerini her ayın belirli bir gününde SGK’ya yatırma zorunluluğunun olması nedeniyle BAP Mali Koordinatörlüğü’ne geç ulaşan taleplerden oluşacak SGK prim borçlarının daha önce tahakkuk eden kurum toplam primlerine ilave edilmesi mümkün olmadığından SGK’ya süresi içinde yatırılmayan prim borçları için ciddi cezai müeyyideler uygulanmaktadır. Sorumluluk proje yürütücüsüne aittir.
  23. 5510 Sayılı Kanun gereği sağlık raporu alan SGK’lı personelin istirahat süresinin, işverenlerce elektronik ortamda “Sosyal Güvenlik Kurumu”na bildirilmesi zorunluluğu getirilmiş ve bildirimin süresinde gönderilmemesi durumunda idari para cezası uygulanması öngörülmüştür. Üniversitemizin cezai bir durumla karşı karşıya kalmaması için herhangi bir sağlık kuruluşundan rapor alan proje araştırmacı personelin, sağlık raporunu aldığı gün mutlaka BAP Mali Koordinatörlüğü’ne bildirmesi gerekmektedir. Bildirilmemesi halinde sorumluluk proje yürütücüsüne aittir.

 

Daha detaylı bilgi edinmek için 2017 BAP El Kitabına göz atabilir;

Daha fazla yardım almak için; bapdestek@boun.edu.tr" adresine e-posta gönderebilirsiniz.