Uzun, P., Farazande, S., Güven, B., "Mathematical Modeling of Microplastic Abundance, Distribution, and Transport in Water Environments: A Review", Chemosphere, 288, 2, 132517, 2022. |
İnşaat Mühendisliği,Çevre Bilimleri Enstitüsü |
,Mühendislik Fakültesi,Enstitüler |
İnceleme |
SCI-E |
2022 |
Erol, M., "Determination of the Distribution Angiotensin-converting Enzyme (ACE I/D) and Alpha-actinin-3 (ACTN-3 R577X) Among Elite Sprinters and Middle-long Distance Runners in Turkey", Progress in Nutrition, 2, 2020. |
Beden Eğitimi Bölümü |
Beden Eğitimi Bölümü |
Makale |
SCI-E |
2020 |
Akpınar, Y., “Validation of a Learning Object Review Instrument: Relationship Between Ratings of Learning Objects and Actual Learning Outcomes”, Interdisciplinary Journal of E-Learning and Learning Objects, 4, 291-302. 2008. |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2008 |
Akpınar, Y., Öndin, Z., “Citizens’ use and Acceptance of E-Government Applications of TSSIs”, Electronic Government, An International Journal, 5, (4), 403-419, 2008. |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2008 |
Ariew, R., Ercetin, ,G., Cooledge, S., “Second Language Reading in Hypermedia Environments”, Handbook of Research on Computer-Enhanced Language Acquisition and Learning, F. Zhang, B. Barber (Derleyenler) 48-63, Hershey : Information Science Reference, 2008. |
Yabancı Diller Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2008 |
Baykal, A., “Eğitimde Kavram Kargaşası Yaşanıyor”, TÖDER, 8-11, 2008. |
Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2008 |
Baykal, A., “Eğitimde Ölçme ve Aranan Nitelikler”, Ortaöğretim Sisteminde Arayışlar, 93-106, Türkiye Özel Okular Birliği, 2008. |
Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2008 |
Baykal, A., “Eğitimsi Önerilere Yan Bakışlar”, TÖDER, 24-26, 2008. |
Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2008 |
Baykal, A., “ÖSYS Konusunda Alan Savunması”, Artı Eğitim, 4, 39, 46-48, 2008. |
Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2008 |
Baykal, A., “Sınavın Varlık Nedeni Yokluğunda Anlaşılır, Artı Eğitim, Yıl 4, 37, 46-48, 2008. |
Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2008 |
Baykal, A., “Türk Eğitim Sisteminde Öğrenci Akışı”, Türkiye Cumhuriyetinin Kuruluşunun 100’üncü Yılında Eğitim Kurultayı, Cumhuriyetimizin Kuruluş Felsefesinin Öngördüğü Eğitim Bildiriler Kitabı, 398-431, İnönü Üniversitesi, Malatya, 2008. |
Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Bildiri |
|
2008 |
Bekman, S., Yıllar İçinde Anne Çocuk Eğitim Vakfı : Çok Bakışlı Bir Anlatı, Kansu Matbaacılık, İstanbul, 2008. |
Temel Eğitim |
Eğitim Fakültesi |
Kitap |
|
2008 |
Dicle, E., “Sabahattin Ali’nin Köpek Öyküsünde Çatışma ve Aydın Karanlığı”, Hürriyet Gösteri, 26-33, Mart-Nisan-Mayıs 2008. |
Türkçe Dersleri Koordinatörlüğü |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2008 |
Göksel, A., Haznedar, B., “Türkçe Tamlamaların Yapısı: Bir Veri Tabanı Çalışması”, XXI. Dilbilim Kurultayı Bildirileri, Y. Aksan, M. Aksan (Derleyenler), 362-364, Mersin Üniversitesi Yayınları, Mersin, 2008. |
Yabancı Diller Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Bildiri |
|
2008 |
Gürel, A., Arslan, L., “Konuşma Tanıma için İnsan-Makine Karşılaştırılması”, Dilbilim Araştırmaları Dergisi, 77-90, 2008. |
Yabancı Diller Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2008 |
Haznedar, B., Gavruseva, E., (Derleyenler), Current Trends in Child Second Language Acquisition: A Generative Perspective, Amsterdam: John Benjamins, 2008. |
Yabancı Diller Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Kitap |
|
2008 |
Haznedar, B., Gavruseva, E., “Recent Perspectives in Child Second Language Acquisition”, Current Trends in Child Second Language Acquisition: A Generative Perspective, B. Haznedar, E. Gavruseva (Derleyenler), 3-16, Amsterdam: John Benjamins, 2008. |
Yabancı Diller Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2008 |
Koçoğlu, Z., Akyel, A., Erçetin, G., “Pen/Paper and Electronic Portfolios: An Effective Tool for Developing Reflektive Thinking of Turkish EFL Student Tachers?”, The Mediterranean Journal of Educational Studies, 13, 1, 1-24, 2008. |
Yabancı Diller Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2008 |
Muğaloğlu, E.Z., Doğança, Z., “An Attempt to Fulfil “the Missing Link” in Teacher Education: A Collaborative Action Research Project”, Proceedings of the IASK International Conference Teaching and Learning 2008, 836-841, Aveiro, Portugal, 2008. |
Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Bildiri |
|
2008 |
Okçabol, R., “Türkiye’de Yetişkin Eğitimi ve Sorunları”, 2. Yetişkin Eğitimi Sempozyumu: Küreselleşme ve Yerelleşme Çerçevesinde Yetişkin Eğitimi, Bildiriler Kitabı, 23-35, İstanbul: İSMEK Yayınları, 2008. |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
Bildiri |
|
2008 |
Öner, D., “Supporting Students’ Participation in Authentic Proof Activities in Computer Supported Collaborative (CSCL) Environments”, International Journal of Computer Supported Collaborative Learning, 3, (3), 343-359, 2008. |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2008 |
Baykal, A., “University Entrance System”, Short Cycle and First Cycle, 303-309, The Council of Higher Education, Ankara, 2007. |
Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Bildiri |
|
2007 |
Baykal, A., “Üniversiteye Giriş Sistemi”, Uluslararası Yükseköğretim Konferansı, 86-96, T.C. Yükseköğretim Kurumu, Ankara, 2007. |
Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Bildiri |
|
2007 |
Baykal, A., “Yükseköğretim Önünde Yığılma ve Gençliğin Durumu”, Türkiye’de Yükseköğretimin 2023 Vizyonu, İ. Bircan (Derleyen), 60-71, Atılım Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2007. |
Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Bildiri |
|
2007 |
Haznedar, B., “Crosslinguistic Influence in Turkish-English Bilingual First Language Acquisition: The Overuse of Subjects in Turkish”, Proceedings of the 2nd Conference on Generative Approaches to Language Acquisition North America (GALANA), L. B. Belikova, M. Umeda (Derleyenler), 124-134, Cascadilla Press – Somerville, MA., 2007. |
Yabancı Diller Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Bildiri |
|
2007 |
Okçabol, R., “Geçmişi Yadsıyarak Eğitimde Yenilik Olur Mu?”, Eğitimde Reform ve Finans Sorunu Sempozyumu Bildiriler Kitabı, S.S. Gül, H. Gül (Derleyenler), 94-100, Süleyman Demirel Üniversitesi Köy Enstitüleri Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları, Isparta, 2007. |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
Bildiri |
|
2007 |
Soygeniş, S., Erktin, E., “Architecture as an Extracurricular Activity for Elementary School Children”, Proceedings Designtrain Congress Trailer I, Amsterdam, 2007. |
Temel Eğitim |
Eğitim Fakültesi |
Bildiri |
|
2007 |
Ünlühisarcıklı, Ö., “Türkiye’de Mesleki Yaygın Eğitimin Gelişimi”, Öğrenen Toplum İçin Yetişkin Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, 120-143, İSMEK Yayınları, 2007. |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
Bildiri |
|
2007 |
Gülerce, A., Dönüşümsel Aile Modeli ve Türkiye'de Ailelerin Psikolojik Örüntüleri, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2007. 2. Baskı |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
Kitap |
|
2007 |
Kızıltepe, Z., Öğretişim, Epsilon Yayınevi, İstanbul, 2007. 2. Baskı |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
Kitap |
|
2007 |
Okçabol, R., Yükseköğretim Sistemimiz, Ütopya Yayınevi, Ankara, 2007. |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
Kitap |
|
2007 |
Roberts, L. ,Gürel, A., Tatar, S., Martı, L. (Derleyenler), EUROSLA Yearbook, 7, Amsterdam: John Benjamins Publishing Company, 2007. |
Yabancı Diller Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Kitap |
|
2007 |
Yıldıran, G., Multicultural Applications of Mastery Learning: Our Thoughts, Our Deeds and Our Hopes for Education, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, 2007. |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
Kitap |
|
2007 |
Akpınar, Y., Şimşek, H., “Pre-Service Teachers' Learning Object Development: A Case Study in K 12 Setting”, Interdisciplinary Journal of Knowledge and Learning Objects, 3, 1, 197-217, 2007. |
Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2007 |
Akpınar, Y., Şimşek, H., “Should K-12 Teachers Develop Learning Objects? Evidence from the Field with K-12 Students”, International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, 4, 3, 31-44, 2007. |
Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2007 |
Alptekin, C., Erçetin, G., Bayyurt, Y., “The Effectiveness of a Theme-Based Syllabus for Young L2 Learners”, Journal of Multilingual and Multicultural Development, 28, 1, 1-17, 2007. |
Yabancı Diller Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2007 |
Bekman, S., “Family Literacy Programme: Beispiele Aus Der Türkei”, Gemeinsam in Der Spache Baden: Familiy Literacy, M. Elfert, G. Rabkin (Derleyenler), 105-116, Ernst Klett Sprachen, 2007. |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2007 |
Dölek, N., Sart, Z.H., “Psychological Services in the Schools in Turkey”, The Handbook of International School Psychology, S. R. Jimerson, T.D. Oakland, P.T. Farrell (Derleyenler), 397-406, Thousand Oaks, CA: Sage, 2007. |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2007 |
Erçetin, G., Alptekin, C., “Integrating Language and Content: An Experimental Study”, Researching Content and Language Integration in Higher Education, R. Wikinson, V. Zegers (Derleyenler), 172-178, Maastricht: Maastricht University, 2007. |
Yabancı Diller Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2007 |
Göl-Güven, M., “Evaluation of the Quality of Early Childhood Classrooms in Turkey”, Early Child Development and Care, 1-3, Online Publication, 2007. |
Temel Eğitim |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2007 |
Gülerce, A., “Agendas for Multicultural Discourse Research”, Discourse as Cultural Struggle, Shi-xu (Derleyen), 29-46, Aberdeen: Hong Kong University Press, 2007. |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2007 |
Gülerce, A., “History o Psychology in Turkey as a Sign of Diverse Modernization and Global Psychologization”, Internationalizing the History of Psychology, A.C. Brock (Derleyen), 75-95, New York: New York University Pres, 2007. |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2007 |
Gürel, A., “(Psycho)Linguistic Determinants of L1 Attrition”, Language Attrition: Theoretical Perspectives, B. Köpke, M. S. Schmid, M. Keijzer, S. Dostert, S. (Hazırlayanlar), 99-119, Amsterdam, John Benjamins, 2007. Kitap Bölümü |
Yabancı Diller Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2007 |
Gök, F., Ilgaz, D., “The Right to Education”, Human Rights in Turkey, Z.F.K. Arat (Derleyen), <SPAN Class=FR_label>Book Series:</SPAN> <VALUE>Pennsylvania Studies in Human Rights, </VALUE>123-+, 2007. |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
|
BKCI-SSH |
2007 |
Kızıltepe, Z., “Teacher Occupational Stress in İstanbul”, Emerging Thought and Research on Student, Teacher, and Administrator Stress and Coping, G. Gates (Derleyen), 110-128, Greenwich, Connecticut: Information Age Publishing, 2007. |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2007 |
Martı, L., “Politeness in Turkish: A Cross-Cultural Comparison (Chapter Three)”, Studies in Intercultural, Cognitive and Social Pragmatics, Pilar Garcés-Conejos Blitvich, Manuel Padilla Cruz, Reyes Gómez Morón y Lucía Fernández Amaya (Derleyenler), 56-75, Newcastle upon Tyne, UK: Cambridge Scholars Publishing, 2007. |
Yabancı Diller Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2007 |
Okçabol, R., “17. Milli Eğitim Şurası”, Yeniden İmece, 14, 27-30, 2007. |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2007 |
Okçabol, R., “Bakanlığın Beyni: Talim ve Terbiye Kurulu”, Yeniden İmece, 16, 40-43, 2007. |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2007 |
Okçabol, R., “Sınav Enflasyonu Kime/Neye Yarar?”, Öğretmen Dünyası, 28, 333, 5-7, 2007. |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2007 |
Ünlühisarcıklı, Ö., “Vocational Training Through the Apprenticeship System in Turkey”, World Yearbook of Education 2007: Educating the Global Workforce: Knowledge, Knowledge Work and Knowledge Workers (World Yearbook of Education Series), L. Farrell, T. Fenwick (Derleyenler), 2007. |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2007 |
Yıldız, S., “Critical Issues: Limited Technology Contexts”, CALL Environments: Research, Practice and Critical Issues, J. Egbert, E. Hanson-Smith (Derleyenler), 140-160, Alexandria, VA: TESOL, 2007. |
Yabancı Diller Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2007 |
Akpınar, Y., Şimsek, H., “Different Users’ Learning Object Development Behaviors in a Home Made Content Management System”, Proceedings of 2nd International Open and Distance Learning (IODL) Symposium, 433-445, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2006. |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Bildiri |
|
2006 |
Akpınar, Y., Şimsek, H., “Implementation and Usabilitiy Study of a Home Made Learning Content Management System (BULCMS)”, Proceedings of 2nd International Open and Distance Learning (IODL) Symposium, 657-669, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2006. |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Bildiri |
|
2006 |
Akpınar, Y., Şimşek, H., “Learning Object Organization Behaviors in a Home-made Learning Content Management System”, TOJDE, 7, 4, 2006. |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2006 |
Baykal, A., “Okul Tasarımında Sistem Yaklaşımı”, Orta Öğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 613-633, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara, 2006. |
Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Bildiri |
|
2006 |
Baykal, A., “Öğretmenlik Nasıl Öğrenilir?“, Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılandırmanın Sonuçları ve Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu Bildiriler Kitabı, M. Özbay (Hazırlayan), 259-280, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara, 2006. |
Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Bildiri |
|
2006 |
Baykal, A., “ÖSYS Konusunda Can Alıcı Sorulara Can Sıkıcı Cevaplar?”, Avrupa Birliği Vizyonu, Türkiye’de Eğitim ve Özel Okullar, İ. Erdoğan, (Derleyen), 159-199, Türkiye Özel Okullar Birliği, İstanbul, 2006. |
Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Bildiri |
|
2006 |
Baykal, A., “Yaratıcılık Eğitimi”, Önce Kalite, Yıl: 4, 98, 70-76, 2006. |
Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2006 |
Bayyurt, Y., “Non-native English Language Teachers’ Perspective on Culture in English as a Foreign Language Classrooms”, Teacher Development, 10, 2, 233-247, 2006. |
Yabancı Diller Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2006 |
Bayyurt, Y., Litosseliti, L., “Gender and Language in Education”, Gender and Language: Theory and Practice, L. Litosseliti (Derleyen), 73-89, London: Arnold, 2006. |
Yabancı Diller Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2006 |
Erduran, S., Ardaç, D., Yakmacı-Güzel, B., “Learning to Teach Argumentation: Case Studies of Preservice Secondary Science Teachers”, Evrasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 2, 2, 1-14, 2006. |
Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2006 |
Erktin, E., Dönmez, G., Özel, S., “Matematik Kaygısı Ölçeği’nin Psikometrik Özellikleri, Eğitim ve Bilim, 31, 140, 26-33, 2006. |
Temel Eğitim |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2006 |
Erkunt, H., “Distance Learning as Knowledge Building”, Proceedings of 2nd International Open and Distance Learning (IODL) Symposium, 795-804, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2006. |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Bildiri |
|
2006 |
Gök, F., “Üniversiteye Girişte Umut Pazarı: Özel Dershaneler”, Eğitim Bilim Toplum, Yaz 2005, 102-110, 2006. |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2006 |
Gürel, A., “L2 Acquisition of Pragmatic and Syntactic Constraints in the use of Overt and Null Subject Pronouns”, Inquiries in Linguistic Development, Dil Gelişimi Araştırmaları, R. Slabakova, P. Prévost, S. Montrul, (Derleyenler), 258-282, Amsterdam: Johns Benjamins Pub. Co., 2006. |
Yabancı Diller Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2006 |
Haznedar, B., “Does Aspect Matter in Child L2 Acquisition? Revisiting the Relationship Between Inherent Aspect of Predicates and Their Finiteness in Child L2 Acquisition of English?”, Language Acquisition and Development: GALA 2005 Proceedings, A. Belletti., E. Bennati, C. Chesi, E. Domenico, I. Ferrari (Derleyenler), 239-244. Cambridge, UK: Cambridge Scholars res/CSP, 2006. |
Yabancı Diller Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Bildiri |
|
2006 |
Haznedar, B., “Is There a Relationship Between Inherent Aspect of Predicates and Their Finiteness in Child L2 English?”, Working Papers in Multilingualism Series B, L. Pietsch (Derleyen), Sonderforschungsbereich 538/Universität Hamburg, 2006. |
Yabancı Diller Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Bildiri |
|
2006 |
Haznedar, B., “Persistent Problems with Case Morphology in L2 Acquisition”, Interfaces in Multilingualism: Acquisition and Representation, Hamburg Studies in Multilingualism 4, L. Conxita (Derleyen), 179-206, Amsterdam: John Benjamins, 2006. |
Yabancı Diller Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2006 |
Kartal, G., “Working with an Imperfect Medium: Speech Recognition Technology in Reading Practice”, Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, 15, 3, 303-328, 2006. |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2006 |
Okçabol, R., “Atatürkçü Düşünce ve Eğitim Sistemimiz”, Y.A.R. Müdafaa-i Hukuk, 91, Nisan, 41-48 2006. |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2006 |
Okçabol, R., “Bu Gidiş Gidiş Değil”, Öğretmen Dünyası, 313, 7-10, Ocak, 2006. |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2006 |
Okçabol, R., “Eğitim Sistemimizin Bugünkü Sorunları”, Türk Milli Eğitim Sistemi ve Lüleburgazlı Maarif Nazırı Emrullah Efendi: Ulusal Sempozyum, A. Arslan, İ. M. Balcı (Hazırlayan), 193-198, Lüleburgaz: Lüleburgaz Belediyesi Kültür Yayınları, 2006. |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
Bildiri |
|
2006 |
Okçabol, R., “Köy Enstitüleri ile İlgili Eleştirilere Değinmeler”, Yeniden İmece, 10, Şubat, 11-14, 2006. |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2006 |
Okçabol, R., “Öğretmen Yetiştirme Sistemi Nasıl Olmalı?”, Eğitimbilim, 84, Ocak-Şubat, 14-18, 2006. |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2006 |
Okçabol, R., Seçkin, O., “Küreselleşme, Eğitim ve Evrim”, Evrim, Bilim ve Eğitim, G. Özgür (Derleyen), 283-293, İstanbul: Nazım Kitaplığı, 2006. |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2006 |
Tatar, S., “Why Keep Silent? The Classroom Participation Experiences of Non-native-English-Speaking Students”, Language and Intercultural Communication, 5, 284-293, 2006. |
Yabancı Diller Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2006 |
Akcan, S., “Effective Instructional Strategies for Oral Second Language use in German and French First Grade Immersion Classrooms”, Bilingual Socialization and Bilingual Acquisition: Proceedings from the Second International Symposium on Bilingualism, M. Lorenze-Suanez, F. Ramallo, X. P. Rodriguez-Yanez (Derleyenler), 441-453, University of Vigo, Galicia-Spain, 2005. |
Yabancı Diller Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Bildiri |
|
2005 |
Akcan, S., “Puppet Theater Time in a First Grade French Immersion Class”, Journal of the National Association for the Education of Young Children, 60, 2, 38-41, 2005. |
Yabancı Diller Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
SSCI |
2005 |
Akcan, S., “Supporting Oral Second Language Use: A Learning Experience in a First Grade German Immersion Class, Early Childhood Education Journal, 32, 8, 359-364, 2005. |
Yabancı Diller Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2005 |
Akpınar, Y., Bilgisayar Destekli Eğitimde Uygulamalar, Anı Yayınevi, Ankara, 2005. Gelişik İkinci Basım |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Kitap |
|
2005 |
Akpınar, Y., "Eğitim Yazılımlarının İncelenmesi", Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, F. Odabaşı (Derleyen) 125-145 Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2005. |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2005 |
Akpınar, Y., “Bir Eğitsel Portal Kullanımının İlköğretim Öğrencilerinin Bazı Derslerdeki Başarılarına Etkisinin İncelenmesi”, Proceedings of V. International Conference on Educational Techology, A. İşman (Derleyen), 101-106, Sakarya, 2005. |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Bildiri |
|
2005 |
Baykal, A., “Ders Kitaplarından Sayısal Veriler”, D. Tarba-Ceylan, G. Irzık, (Derleyenler), Nasıl Eğitiliyoruz? İnsan Hakları Eğitimi ve Ders Kitabı Araştırmaları Uluslararası Sempozyum Bildirileri, 35-69, Türk Tarih Vakfı, 2005 |
Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Bildiri |
|
2005 |
Baykal, A., “Eğitim Tasarımı: Nereden Nereye?” İ. Erdoğan (Derleyen), Özel Okular ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Sempozyumu, 123-156, Antalya: Türkiye Özel Okullar Birliği, 2005. |
Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Bildiri |
|
2005 |
Baykal, A., “Paranın Ne Önemi Var? Mühim olan insanlık”, EK Dergi, Eğitim ve Kültür Dergisi, Yıl 1, 2, 42-45, 2005. |
Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2005 |
Baykal, A., “Use of ICTs in Education and Human Development in Turkey”, Yılmaz Esmer (Director), Perspectives on ICT and Human Development: Turkey 2004-1, 44-64, Boğaziçi University / UNDP, Human Development Center, 2005. |
Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Bildiri |
|
2005 |
Baykal, A., et al., “Turkey 2004: İnsani Gelişme Raporu”, G. Sosay (Derleyen), Bilişim ve İletişim Teknolojileri, Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP), 2005. |
Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Bildiri |
|
2005 |
Bekman, S., Göçer, A.G., “Early Childhood Education in Turkey”, C. B. Fisher, & R. M. Lerner (Derleyenler), Applied Developmental Science: An Encyclopedia of Research, Policies, and Programs, 379-383, Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 2005. |
Temel Eğitim |
Eğitim Fakültesi |
Kitap Bölümü |
|
2005 |
Bekman, S., Gürlesel, F.C., Doğru Başlangıç:Türkiye’de Okul Öncesi Eğitim, TÜSİAD Yayınları, 2005. |
Temel Eğitim |
Eğitim Fakültesi |
Kitap |
|
2005 |
Erktin, E., Akyel, A., “The Role of L1 and L2 Reading Comprehension in Solving Mathematical Word Problems: A Case in a Partial Immersion Program”, Australian Review of Applied Linguistics, 28, 1, 52-66, 2005. |
Temel Eğitim |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2005 |
Gülerce, A., “Anxiety and Phantasy as Psychopolitical Agents of Resistance: Converging Klein and Lacan on Theorizing Individual and Society”, A. Gülerce, A. Hoffmeister, I. Steauble, G. Saunders, J. Kaye, (Derleyenler), Contemporary Theorizing in Psychology: Global Perspectives, Captus, ON: Captus, 2005. |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2005 |
Gülerce, A., Hoffmeister, A., Steauble, I., Saunders, G., Kaye, J. (Derleyenler), Contemporary Theorizing in Psychology: Global Perspectives, Captus, ON: Captus, 2005. |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
Kitap |
|
2005 |
İnelmen E., “Hardware and Software for A Technology Medıated Education”, 1st International Vocational and Technical Education Technologies Congress, Ministry of National Education General Directorate of Teacher Training and Education and Marmara University Technical Education Faculty, Marmara University, İstanbul, 2005. CD |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Bildiri |
|
2005 |
İnelmen, E., İbrahim, A.M., “On the Aim, Content, and Method of the Engineering Education of Tomorrow”, 33th SEFI Annual Conference, 323-329, Ankara, 2005. |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Bildiri |
|
2005 |
İnelmen, E., İnelmen, E.M., Gazerro, M.L., Secco, G., “Mitigating European Senior Population Obesity Through a Healthier Lifestyle and Urban Environment”, Proceedings of 8th International Seminar on Geography of Health, Atti a cura di, C. Palagiano, G. De Santis (Derleyenler), 285-298, Perugia: Rux, 2005. |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi |
Eğitim Fakültesi |
Bildiri |
|
2005 |
Kızıltepe, Z., “English in Turkey”, World Englishes, 24, 2, 2005. |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2005 |
Okçabol, R., “Çok Partili Dönemlerde Ortaöğretim: Uygulamaları ve Gelecek”, S. Boybeyi (yay.haz.), Cumhuriyetten Günümüze Türk Kültürünün Dünü, Bugünü ve Geleceği (17-21 Aralık 2002): Eğitim, IV, 63-84, Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayınları, 2005. |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2005 |
Okçabol, R., “Din Öğretimi”, Yeniden İmece, 6, 2005. |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
Makale |
|
2005 |
Okçabol, R., Türkiye Eğitim Sistemi, Ütopya Yayınevi, Ankara, 2005. |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
Kitap |
|
2005 |
Okçabol, R., Ünlühisarcıklı, Ö., “Intercultural Adult Education in a United Europe: The Turkish Experience”, Adult Education in a United – Abundance, Diversity, Experience, E.H. Przbylska, M. Staszewicz (Derleyenler), 268-271, Wydawnictwo Uniwersttetu Mikolaja Kopernika, Torun, Poland, 2005. |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim Fakültesi |
Kitap Bölümü |
|
2005 |